Historien om Skjoldenæsholm

Historien om Skjoldenæsholm kan spores tilbage til 1348. Denne gang stor der anselig borg under Valdemar Atterdag ved Valsølille sø. Under Frederik II i 1567 blev borgen revet ned og byggematerialerne genbrugt til opførelsen af Frederiksborg Slot i Hillerød.
Den nuværende hovedbygning er opført i flere etaper. Den oprindelige hovedgård er bygget af rentemester Müller i 1662. "Grevindefløjen", som kendes på bindingsværket og fundamentet af kampesten, er tilbage fra denne tid. I 1794 købte Anna Marie Bruun de Neergaard godset af Anna Joachimina Ahlefeldt og siden har Skjoldenæsholm været i familien Bruun de Neergaards eje. Familien flyttede i 1971 fra hovedbygningen for at omdanne stedet til hotel og konferencecenter. I 1991 blev hovedbygningen gennemgribende renoveret og fremstår i dag som en velbevaret herregård, hvor svundne tiders stemning og nutidig komfort forenes i højeste kvalitet.

 

 

  • Error loading Partial View script (file: ~/Views/MacroPartials/CategoryItem.cshtml)
  • Anna Joachimine Ahlefeldt

    Gobelinerne i "gobelinstuen" forestiller tørdokken i Københavns havn og havnen i Glückstadt.

  • Error loading Partial View script (file: ~/Views/MacroPartials/CategoryItem.cshtml)

Gæste anbefalinger

  • Tusind tak fordi I ville lægge rammer til GAME’s strategidøgn. Vi oplevede intet mindre end fantastisk service fra start til slut. De smukke naturomgivelser, som aktivt blev benyttet til walk-and-talks og middagen i Farfars Kontor var blandt højdepunkterne. Sammen med det gode og ambitiøse resultat fra strategidøgnets arbejde, er jeg sikker på, at besøget på Skjoldenæsholm vil stå tilbage som et funklende klart minde i mange år fremover for både bestyrelse og ledelse.

    Game
  • Alt var uovertruffet i alle henseender (jeg kunne bo der for evigt). Tak for denne gang og på gensyn.

    Ballerup Kommune
  • Serviceniveauet er meget højt!

     

    Dansac
  • En særlig god stemning og fantastisk service - I kan løse alt og det gør I

    Ringsted Kommune
  • Mange konference hoteller kunne i den grad lære noget af de piger, der tager imod os og servicerer os som kunder. Det der gør forskellen på et dejligt sted er ikke kun selve grundydelsen, men i særdeleshed sekundær ydelserne i form af optræden.

    Bülow Management
  • Meget serviceminded personale. Varme omkring stedet og passion for det man laver.

    3 Denmarks APS